Není pochyb o tom, že každá firma chce být úspěšná a dosáhnout zisku. To však znamená, že o ní musí nejprve lidé vůbec vědět. K tomu slouží především internetový prostor.
Asi není novinkou, že každý podnik má svou webovou stránku. Na ní mají umístněny informace, které by mohly potenciální zákazníky zajímat a navnadit, stejně jako takové, o kterých je dobré, když o nich zákazník ví. Příkladem mohou být adresy a seznam kamenných prodejen, jejich otevírací doba a další. Mnohé z nich také provozují vlastní e-shop.
Ovšem v tomto případě je velmi důležitá návštěvnost stránky. A ta se nezvýší, pokud o ní lidé nebudou vědět. Jenže jak to zařídit?
Je jasné, že nejlepší způsob je, aby se daná webová stránka zobrazila při zadání určitého slova, které s daným předmětem podnikání souvisí, do vyhledávače. Problémem však může být fakt, že většina z nás obvykle projde pouze prvních pár výsledků. Je tedy žádoucí, aby naše internetová stránka byla jedním z nich.
A zde přichází ke slovu proces SEO, tedy Search Engine Optimalization, česky Optimalizace Vyhledávače. Jeho cílem je právě to, aby vaši internetovou stránku dostal ve výsledcích vyhledávání nahoru. K tomu používá několik nástrojů, a jedním z nich je linkbuilding. O co se jedná?
Jde o způsob, jak ovlivnit výsledky vyhledávání pomocí jiných webových stránek. Stručně řečeno, pracovníci SEO napíší spoustu článků, které obsahují jak dané klíčové slovo, tak i odkaz na web, který chceme posunout.
Vyhledávač následně vyhodnotí tak, že se o daném webu v souvislosti s oním klíčovým slovem hodně mluví a tím vzroste v jeho očích i relevance dané internetové stránky. To způsobí, že je ve výsledcích zobrazen na vyšší pozici.
Je to poměrně často využívaný postup, hodící se spíše pro menší firmy, neboť, co si budeme povídat, http://www.mojestarosti.cz/poradna/vztahy-manzelstvi-rodina/vztahy-s-ostatnimi-lidmi/o-cem-si-mame-povidat-kdyz-jdu-s-nekym-ven-temata.html zavedené především nadnárodní firmy tento způsob pomoci nepotřebují. Pro malé a střední podniky to však může být dar z nebe.